• Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding
Menu

The Brand Agency

Founded by Carsten Herholdt
  • Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding

BLOG OM BRANDING, REKLAME OG SOCIALE MEDIER

Alle blogindlæg er skrevet af Carsten Herholdt, der er brandingekspert, fotograf og stifter af branding- & reklamebureauet, The Brand Agency. Carsten Herholdt anvendes jævnligt som brandingekspert og er citeret i samtlige større danske nyhedsmedier.

 
  • Hør mig præsentere, hvad der kendetegner et stærkt brand, i denne live-transmitterede paneldebat på TV Midtvest under Skivemødet 2024.

    Jeg diskuterer PR, branding og kommunikation for yderkommuner, men min karakteristik af, hvad der skaber et stærkt brand, rækker bredere og gælder naturligvis også kommercielle virksomheder, organisationer, produkter m.m.

    Paneldebatten foregik i selskab med Lars Riis, grundlægger af modetøjsfirmaet ELSK, udviklingschef for VisitNordvestkysten, Mai Manaa, samt iværksætter Niels Sønderby, der fungerede som moderator.

Søg efter emner relateret til reklame, branding eller søg efter specifikke nyhedsmedier, jeg er citeret i.

Brandingekspert, Carsten Herholdt, medvirker i paneldebat om branding på Skivemødet 2024 live transmitteret af TV Midtvest.

 

Brandingekspert-i-TV2-om-Prins-Harry-og-Megan.jpg

Medvirkede som brandingekspert for TV2

March 9, 2021

TV2 ringede i dag. Perfekt timing.

Jeg har i mange år gået og funderet over kongehuse som brands. For mig at se, kan en stor del af deres “mystik” nemlig forklares igennem Walter Benjamins aurabegreb. Det var derfor god timing, at TV2 spurgte ind til disse dynamikker i forbindelse med det aktuelle interview med Oprah Winfrey.

Der udspiller sig et voldsomt opgør i det britiske kongehus. Fra et brandingperspektiv er det interessante, at Harry og Megan sprænger “auraen” med det stærkeste våben til denne mission - gennemsigtighed!

Aura er afhængig af ingridiencer som “distance”, for at kunne opretholde magien. Det bliver derfor spændende at følge kongehusets modsvar og den “forhandling” af parrets fortælling, som vi er vidne til. Harry og Megan har indstillet sigtekornet til “sympati” for deres situation. Det virker til at lykkes i skrivende stund. Dog skal vi ikke undervurdere kongehusets resonans i det britiske folk.

Men hvor meget vi end gerne ville, får vi aldrig sandheden at kende. I stedet er vi vidne til, at PR i denne skala er en “forhandling” af virkeligheden, en narration som kan redigeres, diskuteres og gensidigt erobres af de medvirkende parter.

Klik på billedet og læs artiklen

Om Carsten Herholdt
Se cases fra The Brand Agency
← Derfor kaldte jeg kjolen en PR-“genistreg” til TV2-journalistenOversæt din virksomhed til et brand →