• Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding
Menu

The Brand Agency

Founded by Carsten Herholdt
  • Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding

BLOG OM BRANDING, REKLAME OG SOCIALE MEDIER

Alle blogindlæg er skrevet af Carsten Herholdt, der er brandingekspert, fotograf og stifter af branding- & reklamebureauet, The Brand Agency. Carsten Herholdt anvendes jævnligt som brandingekspert og er citeret i samtlige større danske nyhedsmedier.

 
  • Hør mig præsentere, hvad der kendetegner et stærkt brand, i denne live-transmitterede paneldebat på TV Midtvest under Skivemødet 2024.

    Jeg diskuterer PR, branding og kommunikation for yderkommuner, men min karakteristik af, hvad der skaber et stærkt brand, rækker bredere og gælder naturligvis også kommercielle virksomheder, organisationer, produkter m.m.

    Paneldebatten foregik i selskab med Lars Riis, grundlægger af modetøjsfirmaet ELSK, udviklingschef for VisitNordvestkysten, Mai Manaa, samt iværksætter Niels Sønderby, der fungerede som moderator.

Søg efter emner relateret til reklame, branding eller søg efter specifikke nyhedsmedier, jeg er citeret i.

Brandingekspert, Carsten Herholdt, medvirker i paneldebat om branding på Skivemødet 2024 live transmitteret af TV Midtvest.

 

Oversæt-din-virksomhed.jpg

Oversæt din virksomhed til et brand

December 15, 2020

Jeg har grundlagt The Brand Agency for at hjælpe små- & mellemstore virksomheder og organisationer med at indfri deres potentiale. Det gør jeg ved at ”oversætte” virksomhedernes DNA til visuelle kommunikationsløsninger i relation til PR, branding og kommunikation.

Jeg oplever, at mange organisationer og mellemstore virksomheder har baseret deres kommunikation på mere eller mindre tilfældige løsninger. Pludselig kommer der skub i salget, ambitionerne eller udfordringerne, og de eksisterende ”hovsa - løsninger” er ikke længere tilstrækkelige. Her har The Brand Agency sin berettigelse.

Mit arbejde starter typisk med at ”oversætte” virksomheden fra sit nutidsscenarie til et stærkt brand, der er gearet til markedssituationen. Det gør jeg bl.a. ved at identificere kerneværdier, identitet og DNA hvorefter disse ”oversættes” til konkrete strategiske visuelle koncepter som kampagner, storyboards og videoproduktioner mm. Alle disse ideer er forankret i virksomhedens DNA og den brandstrategiske konkurrencesituation.

Når ideerne er udviklet følger jeg dem derefter til dørs. Her differentierer jeg mig. Parallelt med arbejdet som brandingstrateg, har jeg nemlig også ”hands on” med mange af de kreative discipliner. Jeg har fx selv optaget, klippet og colorgradet både små og stor reklamefilm til både SoMe, biograf og TV for store virksomheder og organisationer.

Berettigelsen er imidlertid den lange række af kampagner, som gentagne gange har sparket døren ind til store målgrupper og skabt mio. af views og omtale i både små og store nationale kampagner. Samtidig er berettigelsen tårnhøj kreativitet i kombination med et unikt netværk, hvor "den gode ide" altid betragtes som den hellige gral.

Hvis du ikke er på jagt efter ”copy paste” men stærke kommunikationsløsninger, der tager afsæt i din virksomhed og potentiale, vil vi være et godt match.

Se Cases
Kontakt
← Medvirkede som brandingekspert for TV2Efterskoler har brug for Covid19-optimererede PR-metoder →