TV2 Lorry har gennemgået en makeover og er transformeret til TV2 Kosmopol. I processen er der brændt over 9 mio. kroner af. Sååååå…. er det smart? Tja...jeg deler kanalens grundanalyse. TV2 Lorry sad fast i en række uheldige associationer. Og samtidig ligger den lokale TV-station strategisk geografisk. Ved at skifte fokus til det kosmopole var tanken, at kanalen ville kunne få momentum igen og appellere langt bredere.
Imidlertid kræver det, at der ikke kun er tale om en makeover. Selve konceptet skal ændres - indmaden skal skiftes ud - og her er jeg stærkt i tvivl, om TV2 tænker stort nok. For skal transformationen lykkes, bliver kanalen nødt til at afvikle TV2 Lorry, så seerne ikke har fornemmelsen af, at der bare er kastet med glimmer og guldstøv. Konceptet skal fornyes, og så duer det ikke at gentage dele af opskriften.
Klik på billedet ovenfor og læs med i en spændende artikel fra Mediet Markedsføring, som jeg er taknemmelig for at blive citeret i sammen med dygtige Nanna Sverrild, Managing Director i AM Copenhagen og Anthony Aconis, ejer af Fireball Agency.