• Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding
Menu

The Brand Agency

Founded by Carsten Herholdt
  • Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • Blog om branding

BLOG OM BRANDING, REKLAME OG SOCIALE MEDIER

Alle blogindlæg er skrevet af Carsten Herholdt, der er brandingekspert, fotograf og stifter af branding- & reklamebureauet, The Brand Agency. Carsten Herholdt anvendes jævnligt som brandingekspert og er citeret i samtlige større danske nyhedsmedier.

 
  • Hør mig præsentere, hvad der kendetegner et stærkt brand, i denne live-transmitterede paneldebat på TV Midtvest under Skivemødet 2024.

    Jeg diskuterer PR, branding og kommunikation for yderkommuner, men min karakteristik af, hvad der skaber et stærkt brand, rækker bredere og gælder naturligvis også kommercielle virksomheder, organisationer, produkter m.m.

    Paneldebatten foregik i selskab med Lars Riis, grundlægger af modetøjsfirmaet ELSK, udviklingschef for VisitNordvestkysten, Mai Manaa, samt iværksætter Niels Sønderby, der fungerede som moderator.

Søg efter emner relateret til reklame, branding eller søg efter specifikke nyhedsmedier, jeg er citeret i.

Brandingekspert, Carsten Herholdt, medvirker i paneldebat om branding på Skivemødet 2024 live transmitteret af TV Midtvest.

 

Ekstra Bladet bruger Carsten Herholdt som branding-ekspert om Nadia Nadim

February 8, 2022
 

Her er mine fulde svar på journalistens spørgsmål

- Der er jo opbygget en ret særlig og positiv fortælling om Nadia Nadim. Hun har superkræfter med bolden, og dufter lidt af "det flyvende tæppe”. Og vi elsker det. Hun har tilført kvindefodbold eventyr og magi. For hun er ikke bare dygtig - hun er spændende og hele hendes “appearance" sælger billetter. Det er jo alt det her, som står i spil, når hun involverer sig med et land som Qatar, som har været kritiseret for korruption og udnyttelse af migrantarbejdere. Hendes image udfordres og sagen kan ende med at påvirke hende negativt.

- Åbenhed afmystificerer og fastholder forbindelsen til hendes fans, så det er ret uheldigt, når hun ikke ønsker at udtale sig om sagen. Men vi glemmer nok, at hun sandsynligvis hverken kan eller må sige noget, da hun sandsynligvist er bundet på hænder og fødder i en NDA (Non-disclosure Agreement). Og jeg vil gætte på, at det er gigantisk meget sværere at drible med denne bold end UEFAs. Yes, så det er en sag der kan backfire, og give hende en moralsk lussing.

- Folkestemningen er jo meget kritisk i forhold til det der foregår i Qatar, og med god grund. Dermed kan jeg konstatere, at hun har placeret sig selv i en meget vanskelig situation.

- Qatar har jo brug for en reklamesøjle, der bærer målgruppens tillid. Det skal være en person, der kan bygge bro mellem kulturer og lande. Nadia Nadim er perfekt i den audition. Så jeg forstår 100% deres valg af Nadim til det formål. Til gengæld er vi danskere enormt kritiske, og vi gennemskuer ret nemt denne klassiske PR-strategi.

 
Læs artiklen på ekstrabladet.dk
← JP.dk kalder ECCO Putinister - P4 spørger mig om konsekvensenGhost kitchens! Bør du være bange? Eller gribe trenden? →