• Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • The Brand Blog
Menu

The Brand Agency

Translating companies into brands
  • Om
  • Cases
  • Anbefalinger
  • Kontakt
  • The Brand Blog

BLOG OM BRANDING OG VISUEL KOMMUNIKATION

Alle blogindlæg er skrevet af Carsten Herholdt, der er brandingekspert, fotograf og stifter af branding- & reklamebureauet, The Brand Agency. Carsten Herholdt anvendes jævnligt som brandingekspert og er citeret i samtlige større danske nyhedsmedier.

 
  • Hør mig præsentere, hvad der kendetegner et stærkt brand, i denne live-transmitterede paneldebat på TV Midtvest under Skivemødet 2024.

    Jeg diskuterer PR, branding og kommunikation for yderkommuner, men min karakteristik af, hvad der skaber et stærkt brand, rækker bredere og gælder naturligvis også kommercielle virksomheder, organisationer, produkter m.m.

    Paneldebatten foregik i selskab med Lars Riis, grundlægger af modetøjsfirmaet ELSK, udviklingschef for VisitNordvestkysten, Mai Manaa, samt iværksætter Niels Sønderby, der fungerede som moderator.

Søg efter emner relateret til reklame, branding eller søg efter specifikke nyhedsmedier, jeg er citeret i.

Brandingekspert, Carsten Herholdt, medvirker i paneldebat om branding på Skivemødet 2024 live transmitteret af TV Midtvest.

 

Outreach! En simpel arbejdsmetode, der holder dig i sync med dine forbrugere og dit brands berettigelse.

September 16, 2025

Jeg lever af at oversætte virksomheder og brands til kommunikation, der appellerer til deres essentielle målgrupper...Derfor sidder jeg i dag på EMMERYS i Bruuns Galleri, Aarhus. Hvorfor?

Jeg suger til mig som en svamp. OUTREACH er kodeordet i min kalender 😍 En lille fast stjernestund og "love-le-lig" fast tradition i mit arbejde med kommunikation, branding, film og billeder...

OUTREACH... handler om at placere sig i en kontekst proppet med målgrupper. Og lige her er min arbejdsstation så i dag!

Jeg bruger det målrettet til koncentreret arbejdsomhed, hurtigskrivning (hørebøffer i en kaoskontekst spiller seriøst max for mig, når en ny "nød" skal knækkes). Ja, og så holder det mig skarp på de vildt forskellige målgrupper, som jeg ALTID SKAL evne at kunne få i tale i mit job med kommunikation, filmproduktion, branding og reklame.

Og seriøst. Det vælter jo ind med forbrugere....Så hvad laver convenience-segmentet i Bruuns Galleri en tirsdag kl 09.00. Hvad forener dem, hvad retter de deres blik imod.... og ser de overhovedet den gigantiske skærm fra AFA JCDecaux med Mona Juul.

Det vrimler med barnevogne, on the road segmentet, pjækkerne, veninderne, de sultne, dem på vej på arbejde, pensionisterne og en der lige har hentet en pakke.

Jeg tænker lidt..."held og lykke med at råbe dem op"! Og så glæder jeg mig over, at det faktisk stadigvæk ikke handler om at råbe højere og højere.

Branding og kommunikation er yndefuldt flettet sammen med produktudvikling. Dem der lykkes i deres kommunikation er dem, der har noget på hjerte. Så start der og overvej hvor overdreven fedt det er, at Apple lige har frigivet høretelefoner som kan "live simultantolke fra andre sprog".

Fokuser på dit produkt og hold fokus på bolden og de produkt features, der rent faktisk gør en forskel i forbrugerens verden...(Også selvom Apple ikke må lancere tjenesten i Europa grundet EU-restriktioner)

Yes. Og dernæst...just call me
🤜 +45 25883573

Læs mere
Branding i praksis: Carsten Herholdt i TV2 Østjylland om Aarhus-borgmesters optræden til Kapsejladsen →