GRØD forstår immervæk at skabe HYPE! Og her er deres PR-fif.
Jeg er lige cyklet igennem Aarhus C. It´s fucking crazy. Køen er flere hundrede meter lang! Og why - for at få gratis GRØD. That´s it!
Hvad er læringen? GRØD har oprettet en begivenhed og smidt den ud på Insta og Fb. Tror egentlig bare, at det er det. De taler til et præcist segment. Studerende. Dertil kan jeg konstatere at 95 % er girls og unge studerende.
Ok, de taler til et præcist segment (fattige studerende) og så har GRØD designet et lille event - studerende mødes med en veninde eller læsegruppen og står så i kø mens de snakker. Og det er det, der trækker - anledningen for noget socialt. Jeg tror ikke på, at det er GRØD, der trækker. Det er det sociale og bare det at være med. Jeg nægter at tro på, at studerende er så fattige, at de vil stå i kø i 40 min for en spinkel havregrød med en skive æble og to nødder. Derfor: The product is not the product!
Derfor er dagens inspiration er simpel. Hvis du skal brande dit produkt og virkelig lykkes med at sætte det i spil, så skal du forstå alle de lag, der usynligt knytter sig til dit produkt. Spørg dig selv - hvilken social kontekst indskriver mit produkt sig naturligt til? Og hvordan kan du så sætte det i spil, som en direkte "driver" for hype, salg, kommunikation, synlighed eller branding? Svaret på det spørgsmål kan skabe en kø, der er flere hundrede meter lang - også selv dit produkt er GRØD.