16000 KORS REJST VED E45
Denne kampagne fik omtale i samtlige danske medier, og var en af hovedhistorierne i både TV2 Nyhederne, DR TV Avisen samt en række andre aviser. 16000 kors blev rejst direkte ud til E45, hvor 47000 biler dagligt passerer. Kampagnen kickstartede derefter en national debat om abort.
Retten til liv ønskede at sætte abort på dagsordenen i 40 året for abortens indførelse. Foreningen havde derfor udviklet en række ideer til PR. Jeg anbefalede dem, at skrotte samtlige ideer, på nær en enkelt genial ide; nemlig at rejse 16000 hvide kors - et for hvert barn, som årligt mister livet til abort i Danmark. Det var en af de slags ideer, som typisk aldrig realiseres. Men netop fordi vi sammen realiserede PR stundet, endte det med at brænde igennem i medierne. Jeg hjalp Retten til Liv med at skærpe ideen og stod for al PR & pressekoordination.
FRA TV AVISEN OG NYHEDERNE
UDDRAG AF PRESSEOMTALE
16000 KORS SET FRA HELIKOPTEREN
16000 kors set fra PR helikopteren
PR VIDEO FIK 36000 VIEWS PÅ YOUTUBE
Store bannere langs motorvejen bar teksten 16000.dk. Denne hjemmeside viste denne video, som medførte stor debat i kommentarfeltet.
Carsten Herholdt: Klipning og redigering af PR korsmark video.