CHOOSE LIFE CAMPAIGN
250.000 kvinder så biografspottet. 300.000 hørte radiospottet på The Voice, Radio 100, POP fm, ROCK eller Radio soft. 70.000 så youtubespottet. Abribus omringede universiteter, ungdomsuddannelser og "gå-i-byen-steder" I Aarhus, Ålborg, Vejle, Kolding, Holstebro og Herning. Mere end 1 mio. hørte om kampagnen pga. den massive pressedækning.
Organisationen Retten Til Liv ønskede at skabe diskussion omkring abortspørgsmålet i 40 året for abortens indførelse. Og så ønskede de at hjælpe kvinder, som overvejede abort. Jeg designede derfor en landsdækkende kampagne, som benyttede et marketing mix bestående af biografspot, radiospot, abribus og web. Kampagnen lykkedes at skabte debat i samtlige danske medier, og fordoblede efterfølgende antallet af kvinder, som ringede ind til abortlinjens telefonrådgivning.
Biografspot
250.000 kvinder så dette biografspot!
sammenklip fra NYHEDsomtalen
Mere end 1 mio. hørte om kampagnen pga. den massive pressedækning.
RADIOSPOT
300.000 hørte dette radiospot på The Voice, Radio 100, POP fm, ROCK og Radio soft.
Intens MEDIEOMTALE:
Medieomtalen blev intens. kampagnen blev ikke blot bragt; den satte dagsordenen!
ABRIBUS
Abribusposters omringede strategiske steder som universiteter og andre uddannelsessteder i de større danske byer.