CHOOSE LIFE CAMPAIGN

250.000 kvinder så biografspottet. 300.000 hørte radiospottet på The Voice, Radio 100, POP fm, ROCK eller Radio soft. 70.000 så youtubespottet. Abribus omringede universiteter, ungdomsuddannelser og "gå-i-byen-steder" I Aarhus, Ålborg, Vejle, Kolding, Holstebro og Herning. Mere end 1 mio. hørte om kampagnen pga. den massive pressedækning.

Organisationen Retten Til Liv ønskede at skabe diskussion omkring abortspørgsmålet i 40 året for abortens indførelse. Og så ønskede de at hjælpe kvinder, som overvejede abort. Jeg designede derfor en landsdækkende kampagne, som benyttede et marketing mix bestående af biografspot, radiospot, abribus og web. Kampagnen lykkedes at skabte debat i samtlige danske medier, og fordoblede efterfølgende antallet af kvinder, som ringede ind til abortlinjens telefonrådgivning.


Biografspot

250.000 kvinder så dette biografspot!

Runólfur Geir Guobjörnsson: Video og co-director på settet. / Carsten Herholdt: Idé storyboard, copy writing af voice over, lead director på settet samt klip & redigering af video.

Det har været i alle medier i dag, og alle har talt om det
— Susanne Lund, Bates Y&R

sammenklip fra NYHEDsomtalen

Mere end 1 mio. hørte om kampagnen pga. den massive pressedækning.

Carsten Herholdt: pitch af nyheden til TV2 News; at Dansk Reklamefilm havde taget biografstottet af lærredet. TV2 breakede straks nyheden som spredte sig til samtlige danske medier. Biografreklamen blev gentagne gange vist i forbindelse med redaktionelle indslag. Minimum 1 mio. seere så reklamen i TV. Det er mere end de 250.000 biografgængere, som kampagnen mistede efter censuren fra Dansk Reklamefilm.

RADIOSPOT

300.000 hørte dette radiospot på The Voice, Radio 100, POP fm, ROCK og Radio soft.

 

Intens MEDIEOMTALE:

Medieomtalen blev intens. kampagnen blev ikke blot bragt; den satte dagsordenen!

 

ABRIBUS

Abribusposters omringede strategiske steder som universiteter og andre uddannelsessteder i de større danske byer.

Runólfur Geir Guobjörnsson: Foto og co-director på settet / Carsten Herholdt:  Art direction, grafisk design, kampagneproduktion og lead-director på settet.

Runólfur Geir Guobjörnsson: Foto og co-director på settet / Carsten Herholdt:  Art direction, grafisk design, kampagneproduktion og lead-director på settet.

 

KAMPAGNEs WEBPAGE

Carsten Herholdt: art direction af kampagnehjemmeside. Designet blev færdigdesignet og programmeret af et Aarhusiansk bureau fra mit netværk. 

Carsten Herholdt: art direction af kampagnehjemmeside. Designet blev færdigdesignet og programmeret af et Aarhusiansk bureau fra mit netværk.